MCT (kokosų aliejaus) nauda sveikatai

MCT kokosų aliejus
Home » MCT (kokosų aliejaus) nauda sveikatai

MCT aliejus yra papildas, kuris išpopuliarėjo tarp sportininkų ir kultūristų. Kokosų aliejaus, kuriame yra daug MCT, populiarumas prisidėjo prie jo naudojimo. Kaip rodo pavadinimas, vidutinės grandinės trigliceridų (MCT) aliejuje yra vidutinio ilgio riebalų grandinių, vadinamų trigliceridais. Dėl trumpesnio ilgio MCT yra lengviau virškinami nei ilgesnės grandinės riebalų rūgštys, randamos daugelyje kitų maisto produktų. MCT aliejus dažniausiai išgaunamas iš kokosų aliejaus, nes daugiau nei 50% kokosų aliejaus riebalų gaunama iš MCT. Šių riebalų taip pat yra kituose maisto produktuose, pavyzdžiui, palmių aliejuje ir pieno produktuose. Egzistuoja keturi skirtingi MCT tipai, iš kurių kaprilo ir kaprino rūgštis dažniausiai naudojamos MCT aliejui. Kai kuriais atvejais šie specifiniai tipai turi unikalių pranašumų.

Štai 7 moksliškai pagrįsti privalumai, kuriuos galite gauti į savo mitybą įtraukę MCT aliejaus.

1. MCT aliejus gali paskatinti svorio metimą

Dabartiniai tyrimai šiuo klausimu yra prieštaringi, tačiau yra keletas galimų priežasčių, kodėl MCT aliejus gali būti naudingas svorio metimui. Įrodyta, kad MCT aliejus padidina dviejų hormonų, galinčių skatinti pilnatvės jausmą organizme: peptido YY ir leptino, išsiskyrimą. Vienas tyrimas parodė, kad žmonės, pusryčiams vartoję 2 šaukštus MCT aliejaus, pietums valgė mažiau maisto nei tie, kurie vartojo kokosų aliejų. Tame pačiame tyrime taip pat nustatytas mažesnis trigliceridų ir gliukozės padidėjimas naudojant MCT aliejų, o tai taip pat gali turėti įtakos sotumo jausmui. Be to, kai kurie senesni tyrimai parodė, kad MCT aliejaus vartojimas gali padėti sumažinti kūno svorį ir juosmens apimtį. Tyrėjai pranešė, kad tai gali padėti išvengti nutukimo. Atminkite, kad kai kuriuose iš šių tyrimų neatsižvelgiama į kitus veiksnius, tokius kaip aktyvumo lygis ir kalorijų suvartojimas. MCT aliejus turi maždaug 10 % mažiau kalorijų nei ilgosios grandinės trigliceridai, kurių yra tokiuose maisto produktuose kaip alyvuogių aliejus, riešutai ir avokadai. MCT taip pat gali būti paverčiami ketonais, kurie susidaro skaidant riebalus, kai suvartojama mažai angliavandenių. Jei laikotės ketogeninės dietos, kurioje yra labai mažai angliavandenių, tačiau daug riebalų, MCT aliejaus vartojimas gali padėti išlaikyti riebalų deginimo būseną, vadinamą ketoze. Galiausiai, jūsų žarnyno aplinka yra labai svarbi, kai kalbama apie jūsų svorį. MCT aliejus gali padėti optimizuoti gerųjų bakterijų augimą ir palaikyti žarnyno gleivinę, o tai taip pat gali padėti numesti svorio.

MCT aliejus gali padėti numesti svorio, padidindamas sotumą, mažindamas riebalus, ketonų gamybą ir pagerindamas žarnyno aplinką. Norint nustatyti jo veiksmingumą, reikia atlikti daugiau tyrimų.

2. MCT aliejus gali būti geras energijos šaltinis

  Kūnas pasisavina MCT greičiau nei ilgosios grandinės trigliceridai (LCT), kurių riebalų rūgščių grandinėse yra daugiau anglies. Dėl trumpesnės grandinės ilgio MCT greičiau nukeliauja iš žarnyno į kepenis ir nereikalauja tulžies suskaidymui, kaip ilgesnės grandinės riebalams. Kepenyse riebalai suskaidomi, kad būtų naudojami kaip kuras arba kaupiami kaip kūno riebalai. Kadangi MCT lengvai patenka į jūsų ląsteles nesuirdami, jie gali būti naudojami kaip tiesioginis energijos šaltinis. Kai laikotės ketogeninės dietos, MCT kepenyse taip pat gali virsti ketonais. Šie ketonai gali prasiskverbti pro jūsų kraujo ir smegenų barjerą, todėl jie yra jūsų smegenų ląstelių energijos šaltinis.

  MCT aliejus lengvai absorbuojamas ir pernešamas visame kūne. Jis gali būti naudojamas kaip greitas energijos šaltinis arba gali būti paverstas ketonais.

3. Gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką

  Pakalbėkime apie cholesterolį ir širdies sveikatą. Taig, remiantis statistika, širdies ligos yra pagrindinė vyrų ir moterų mirties priežastis pasaulyje. Didelis MTL cholesterolio ir trigliceridų kiekis taip pat padidina širdies ligų riziką. Jie sukelia riebalų kaupimąsi jūsų arterijų sienelėse. Rizikos veiksniai taip pat yra antsvoris, diabetas ir nesveika mityba. Tyrimų duomenimis, MCT aliejus teigiamai veikia žmogaus svorį ir kraujo lipidų kiekį. Todėl gerina širdies ir kraujagyslių sveikatą. Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad vidutinės grandinės trigliceridai ir mononesočiosios riebalų rūgštys sustiprina žuvų taukų poveikį.

  Tai gera žinia tiems, kurie jau vartoja žuvų taukus širdies ligų profilaktikai.

4. Padeda kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje sergant diabetu

Cukrinis diabetas yra liga, kuriai būdingas didelis gliukozės kiekis. Vienas iš MCT aliejaus privalumų, kurį verta paminėti, yra jo gebėjimas subalansuoti cukraus kiekį kraujyje. Tyrimas parodė, kad riebi MCT dieta neleido gliukozės ir insulino kiekiui nevalgius padidinti. Universiteto mokslininkai taip pat įrodė, kad ketonų papildai sumažina cukraus kiekio kraujyje šuolius 11. Tai gali padėti paaiškinti, kodėl MCT pagerina glikemijos kontrolę. Prisiminkite, kad jis skatina ketonų gamybą organizme. Pagerina pažinimo funkciją ir padeda valdyti smegenų sutrikimus

Ką MCT aliejus daro smegenims?

Ketonai, kuriuos gamina MCT, kerta kraujo ir smegenų barjerą. Jie aprūpina jūsų smegenis lengvai prieinama energija, ypač nevalgius arba laikantis mažai angliavandenių turinčios keto dietos. MCT aliejaus riebalų tipas gali pagerinti smegenų funkciją, ypač pažinimo požiūriu. Viename tyrime nustatyta, kad MCT papildymas pagerino tiriamųjų, turinčių lengvą pažinimo sutrikimą, atmintį. Kitas tyrimas, kuriame dalyvavo Alzheimerio liga sergantys pacientai, parodė, kad MCT vartojimas leido jiems gauti naudos iš papildomų ketonų smegenų kurui. Trauminio smegenų pažeidimo atveju smegenys ieško alternatyvių energijos šaltinių, tokių kaip ketonai. Įdomu tai, kad ketonai turi smegenis apsaugančių savybių. Šią naudą galima pasiekti laikantis MCT turtingos dietos, pvz., ketogeninės dietos 15.

6. Padeda išvengti angliavandenių troškimo

Daugelis žmonių pastebi, kad jie turi mažiau potraukio naudojant MCT aliejų. Tai sumažina apetitą ir padidina sotumo jausmą, todėl valgote mažiau. Tai ypač naudinga, kai bandote atsikratyti priklausomybės nuo angliavandenių ir cukraus. Tarp vidutinės grandinės triacilglicerolių (MCT) ir ilgos grandinės triacilglicerolių (LCT) būtent MCT sumažina maisto suvartojimą. Dėl šios priežasties šis priedas yra skatinamas sergant keto gripu. Tai padeda sumažinti nemalonius simptomus, nes yra geras riebalų šaltinis.

7. Kovoja su mielių ir bakterijų augimu

  MCT turi priešgrybelinių ir antibakterinių savybių. Neišnešiotų kūdikių, kurių žarnyne buvo grybelis C. albicans, mišinius tyrėjai įdėjo mažos koncentracijos MCT aliejaus. Rezultatas? Jis veiksmingai sumažino grybelį.

  Kitas tyrimas parodė vidutinės grandinės riebalų rūgščių gebėjimą sustabdyti bakterijų augimą ligoninėje įgyto su antibiotikais susijusio viduriavimo atveju. Tarp skirtingų MCT lauro rūgštis (C12) turėjo didžiausią gebėjimą naikinti bakterijas.

  Ar MCT aliejus jums tinka? Jei norite pagerinti savo formą, sveikatą ir sotumą, taip – ​​turime tyrimų, patvirtinančių jo poveikį. Tačiau atkreipkite dėmesį į galimą šalutinį poveikį, pvz., skrandžio sutrikimą ir viduriavimą. Kai kurie žmonės gali geriau toleruoti mažesnes dozes.

Dabar, kai žinote, kaip MCT aliejus veikia organizme, galbūt norėsite jį išbandyti. Tai ypač tinka tiems, kurie laikosi mažai angliavandenių turinčios dietos. Šie sveiki riebalai reikalingi ketonų gamybai ir su jais gaunama nauda. Kalbant apie MCT aliejaus dozę, pradėkite nuo mažiausios įmanomos dozės. Vartokite po 1 valgomąjį šaukštą kasdien, įpildami į kavą ar maistą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.